:::: MENU ::::

4 Ocak 2015 Pazar


“BEN TÜRKÜYÜM” KİTABINA-M. Reşat ATA 

ÖNSÖZ

Bahar giydirir iken doğaya yeşili, beyazı, alı. Akdeniz’in incisi Mersin daha da bir güzel olur.Böyle anlarda bu dilber şehirde şairler, yazarlar da aşka gelir. Bir aşk ki bu duygularla yüklü derya deniz. Kanımca edebiyat emekçilerinin en büyük ilhamı da doğadır, bahardır, yardır ve dahası mı?

Sevgi, Saygı, Kardeşlik, Birlik, Beraberlik içinde geçmesi güzel olan yaşamdır.

İşte 2001 yılının Aralık ayı sonuna yaklaşırken zaman “ BEN TÜRKÜYÜM” adlı eseriyle Baharı müjdelercesine, insanlığa bir nebze daha katkıda bulunmak amacıyla duygu ve sevgi yüklü şiirlerini okurları ile paylaşmak istemiş, şair dostumuz.

Hele de Mehmet Reşat Ata’da bu özellik daha da belirgin ve duygusallıkla sarmaş dolaş olmuştur. Bu dördüncü kitabını iki bölüm olarak hazırlamıştır. “ BEN TÜRKÜYÜM” başlığı altında bir destan şeklinde bir çok şiiri ustaca birbirine bağlamış ve akıcı bir dille şiir severlere sunmuştur. Güneyin bu özgün şairi Mersin de geçen çocukluğunu ailesini ve komşuluk ilişkilerini yer-yer de gizlilik içerisinde kader ve kederi de işlemiştir. “Mama Teyze” diye hitap ettikleri Hıristiyan komşusunun esas adı sandıkları mamanın ismi değil, anne mamasından olması da ilginçtir. Bu dizeler bize Türk insanının azınlıklara karşı ailede aldıkları terbiyeyi çok güzel bir şekilde anlatır. Sanat bahçesine eli ile diktiği bir fidanı daha insanoğluna sunma sevinci ve gururuyla yeni ufuklara doğru yürümeye çok kararlı çocuklarına karşı duyduğu sevgiyi ve minnettarlığı şöyle ifade eder.

“Şiirin en güzeli size

Ben şiirlerimi serbest vezinle yazarım.

Sarı,yarı, darı gibi uydurmayı hiç sevmem

Sevda şiirlerini de pek beceremem

Sevdamı sevgimi utana sıkıla söylerim

En güzel sözlerim sizedir.

En güzel sensin kızım Hafize

En güzel sensin kızım Rabia

En güzel dizeler yalnız size

Ben babayım

Duyguların en güzelini sizlerle hissettim

Şiirin en güzeli size

Yalnız size!”

Yaratıcının tükenmeyen konusu insanlık, haksızlıklara baş kaldırmak ve özgürlüktür. Bu alanlarda birçok yeni eserler vereceğine inanarak “BEN TÜRKÜYÜM” adlı kitabın Türk okurlarına ve dünya insanlık ailesine hayırlı olsun diyorum. Başarılarının devamı dileğimle “ATABEY”e saygılar sunarım.

Eşref Özgür


0 yorum:

Yorum Gönder