:::: MENU ::::

10 Ağustos 2014 Pazar

“Koca Yusuf” kitabının yazarı Sayın Mecit Sağır Beydir. Bendeniz, bu araştırmacı yazarla , pehlivanlar diyarı Deliorman’da (Bulgaristan) doğup Anadolu’nun bereketli toprakları Çukurova’nın Yıldızı olarak bilinen Ceyhan’da tanışma fırsatı bulmuştum. Sene 2006, aylardan Nisan’dı. Genel olarak ben de tesadüflere inanmam. Fakat, bazen insanoğlu bu “tesadüfen” kelimesini gayri ihtiyari olarak kullanır. Ben ve Mecit ağabeyin tanışması da aynen tesadüfen oldu denecek niteliktedir.
   Nasıl mı ?
  Görev icabı Ceyhan’da bulunuyordum, DSİ’de görevliydim. Uzun yıllar DSİ ACO Müdürlük görevinde bulunan Sayın İbrahim Yalçın bey beni yanına istemişler. Odasına vardığımda “Gel seni bir hemşerinle tanıştırayım demişlerdi”. Çok merak etmiştim bu kişiyi kimdir diye. Çünkü İbrahim beyin ataları da Bulgaristan kökenliydi, her ne kadar kendisi ve babası dahi Ceyhan doğumlu olsalar da. Onlar uzun yıllardan beri tanışırlarmış, ben ise Ceyhan’a geleli daha neredeyse bir hafta bile olmamıştı. Mecit ağabeyin onun yanına gelmesi, benim hakkımda biraz da olsa bilgisi varmış anlaşılan. Çünkü ben ilk günlerde Balkan Türkleri Derneğini ziyaret etmiştim ve Dernek Başkanı Sn. Zaim Solak Beyle, Ceyhan Belediye Başkan Yardımcısı Sn. Mükremin Duygun beyin ziyaretine gitmiştik ve Dünyaca ünlü Deliorman kökenli Mücahit ressam sayın Embiya Çavuş’la tanıştık, hem de kişisel  “Bulgar Barbarlığı”nı veya Türk soykırımının derin izlerini yansıtan Resim sergisini de gezip görmüştüm. Sayın Başkan Yardımcısı muhterem insan Mükremin Bey, bana ressamın bir resim albümini imzalayarak hediye etmişlerdi. Bu bahsettiğim kıymetli insanların her biri Balkan Türkleri Dernekleri kapsamında, Balkanların her neresinden olursa olsun kişi, gereken yardımı yapmaktan başka , kendilerine bunu bir asli görev saymaktadırlar. Teşekkürler…

   Esas konuma dönüyorum, Koca Yusuf Cihan Pehlivanına ve yazarı Mecit ağabeye…Önsözde , Ceyhan Belediyesi Başkanlık Kültür Danışmanı ve Ceyhan Balkan Türkleri Kültür ve Yardımlaşma Derneği Başkanlığını yürüten Sayın Mükremin DUYGUN Bey’e aittir: Bazı paragrafları siz değerli okurlarıma aktarmayı uygun buldum. Mecit Sağır; tanıştığımızda iyi bir okuyucu ve iyi bir araştırmacı idi. Düzenlemiş olduğumuz Ceyhun’dan Ceyhan’a Sempozyumu hazırlıkları ile meşguldük. Sempozyumda Ceyhan’la ilgili hemen hemen her konu tartışılacaktı ancak yöremize yoğun bir şekilde iskan edilen ve gelişleri değişik tarihlere denk gelen  “Ceyhan’da yaşayan Balkan Türkleri konusunu anlatacak bir bilen olarak Mecit Sağır’ı önerdi Sempozyum Konseyi. Mecit Sağır’a görevi sunmak bana düşmüştü, büyük bir heyecanla ilettim kendisine mesajı; işte böyle başlamış oldu Koca Yusuf’u yazma serüveni.
  Kitapta Balkan Türklerinin kısa bir öyküsünü okuyacaksınız KOCA YUSUF’un şahsında bir milleti millet yapan özellikleri göreceksiniz bu kitapta ve sadakatin, vatanperverliğin, ahde vefanın, kadirşinaslığın kısacası bir TÜRK olmanın özelliklerini hissedeceksiniz. Bu eserinde Araştırmacı yazarımız, her şeyden önce, tarihe ışık tutmakta ve Koca Yusuf cihan pehlivanımızın bilinmeyen veya eksik bilinen yönlerini gün ışığına sunmaktır. Bir çok kaynaktan yararlanarak hatasız bir eser meydana getirmeyi amaç edinmiştir. Bu sebeplerden dolayı, 2009 yılında, beni de yanına alarak Deliorman yöresinde bulunan (Şumnu il’i-Bulgaristan) Koca Yusuf pehlivanımızın köyünü gidip gördük ve gezdik. Kendisinin sanata olan saygınlığı, ciddiyetinden bellidir. Yoksa böylesi bir çalışmaya giremeyeceği açık seçiktir. Bu aşk, çok ayrı bir aşktır. Yazarımızın  iyi niyeti ve gayreti, muhataplarına doğru bildiği bilgileri sunmaktır.
   Yaklaşık olarak beş yıl süre içerisinde (Ceyhan’da) Mecit ağabeyle sık sık görüştük, müthiş bir hafızaya sahip ve Balkan coğrafyası ile tarihine gönül vermiş ayrıcalık taşıyan bir özelliğe sahip araştırmacı yazardır. Hatta daha da önemli tarafı Güreş’e gönül vermiş olması ve yıllarca Kırk pınar müsabakalarını da takip etmiştir. Daha kitap tasarısı yok iken sene 2006 yılında Ceyhan “Alternatif” gazetesinde “GÜREŞ TÜRK’ÜN SEMBOLÜDÜR” başlığı altında kendisiyle bir Röportaj yapmıştım. Balkan göçmenleri tarafından bu yapıtım sevildi ve taktir edildi…

  Tekrar yazarımızın ellerine sağlık diler, yeni eserler vermesini temenni ederim ve Allah’tan sağlıklı uzun ömürler dilerim. Sanat yollarında yeni eserler vereceğine inanarak, gönülden uğurlar olsun demek istiyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder