:::: MENU ::::

10 Ağustos 2014 Pazar

Akdeniz Balkan Türkleri Federasyonu 4. Olağanüstü Genel Kurul Kongresine 30 Haziran 2012 tarihinde bendenizde bir gazeteci olarak davet edildim. Adana Balkan Türkleri Kültür ve Yardımlaşma Derneği Konferans salonunda yapılacağı için, Mersin’den Adana’ya trenle gittim. Gar’dan beni Ceyhan Balkan Türkleri Dernek Başkanı sayın Mükremin Duygun bey arabasıyla aldılar. Balkan Rumeli Göçmenleri Konfederasyonu Genel Başkanı sayın Turhan Gençoğlu’da arabasındaydılar. Meğer Genel Başkanımızı da Adana Havaalanı’ndan alıp Kongreye gidiyorlarmış. Bizi tanıştırdı Mükremin bey, kısaca benim hakkımda bilgiler verdiler ve havadan sudan konuştuk. Turhan Gençoğlu, son derece cana yakınlığı ile kültürlü bir kişi edasıyla insanı cezbeden engin gönüllü bir kişiliğe sahip olduğuna şahit oldum. Yüksek tahsilini İngiltere’de okumuşlar. Babası merhum Mümin Geçoğlu’ndan bahsederken, çok ilgimi çekmiştir. Balkan Türklerine iyi hizmet edebilmek için işlerini değiştirmek zorunda kaldıklarının altını çizdiler. “Bizlerde, devletimizin ve milletimizin menfaatlerini daima  ön planda tutup çalışmalar yaparak, hemen her dönemde hükümetlerimize yardımcı olmaya özen içinde amaçları doğrultusunda birleşerek 36 İl’de, 9 Federasyon ve 143 dernekten, sizlerin kurdukları başarılı olan toplulukların bir araya gelmesiyle ülkemizde Balkanlar nezdinde en büyük Sivil Toplum Örgütü olan Konfederasyonumuz kurulmuştur ve yurdumuzun diğer illerinde de çalışmalarımız devam etmektedir. Balkan Türkü ülkemizin yüzde 40’nı teşkil etmektedir” dediler.
   Adana’nın Yüreğir İlçesi sınırları içerisinde bulunan Balkan Türkleri Derneğine vardığımızda, adeta küçük bir malikaneyle karşılaşmıştım sanki. Düzenli bahçesi yemyeşil ve oturaklar serpiştirilmiş muhtelif yerlere. Gruplar halinde sohbet eden dernek delegeleri ve üyelerini bal arısı peteğinde arılara benzettim. Gururlandım. Başkan Selahattin Kılıç’i tebrik ederim… Mersin Balkan Türkleri Kültür ve Yardımlaşma Derneği kurucusu ve ilk Başkanı sayın Ehliman Karagöz karşıladı beni ve yanında Dernek Yönetim Kurulu üyesi sayın Ahmet Atasoy, İsmet Alçı ve Hasan Sezer de vardı. Ehliman Karagöz, Balkan Rumeli Göçmenleri Federasyonu eski yönetim kurulu üyesidir. Mersin Balkan Türkleri camiasına çok emeği geçmiştir imkanlar dahilinde…
   Hazırlıklar tamamlanınca Kongrenin yapılacağı salona geçtik. Divan Başkanı sayın Salih Turhan Gürmeriç ve Hayri Gürsoy ile İsmail Yılmaz üye seçildiler. Saygı duruşundan sonra İstiklal marşımız okundu, Yönetim ve Denetim Kurulu raporları sunuldu. Eski Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Başkır istifası için mazeretini açıkladı ve kabul gördü. Balkan Rumeli Göçmenleri Konfederasyonu (B.R.G.K.) Genel Başkanı T. Gençoğlu bir konuşma yaptı:
          Sevgili Hemşerilerimiz,
              Camiamız için zaman ayırarak büyük özveri ile çalışan, Genel Başkanlık yapan Mesut Başkır ve Yönetim Kurulundaki arkadaşlara da vermiş oldukları değerli hizmetlerinden dolayı minnet ve şükranlarımızı sunmak istiyorum. Bugün yine herkesi kucaklayan, tüm kesimleri içine alan bir yönetimde seçilmek üzere olduğunu gözlemlemek ayrıca mutluluk kaynağımızdır. Birlik ve beraberlik içinde hepimizin taşın altına elimizi koyarak yardımcı olmamızın da gerekliliğini tekrar vurgulayarak, yeni seçilecek yönetime başarılar diler, kongremizin camiamıza ve ülkemize hayırlara vesile olmasını Cenabı Allah’tan niyaz eder, hepinize saygı ve sevgilerimi sunarım, temennisinde bulundular. Akdeniz Balkan Türkleri Federasyon  Genel Başkanı sayın Mükremin Duygun  oybirliği ile seçildiler. Kısa ve öz bir konuşma yaptı. Katılanlara teşekkür etti. Bendeniz de, kendilerine yeni görevinde başarılar dilerim. Balkan Türkleri camiasına hayırlı ve uğurlu olsun!..            Esen kalın.
Türk Milletinin ve İslam aleminin Ramazan Bayramı mübarek olsun!                                                                                             

0 yorum:

Yorum Gönder